Direktlänk till inlägg 20 november 2010

SÅNGER FÖR BARN 1-6 ÅR

Av crea-diem - 20 november 2010 10:58

  



SÅNGER FÖR BARN!!


EN ELEFANT

En elefant promenerade

på en liten spindeltråd.

Det tyckte han var så intressant

så han gick och hämtade en annan elefant.

Två elefanter promenerade ... o s v till nio.

Tio elefanter promenerade

på en liten spindeltråd.

Det tyckte dom var så intressant

men nu fanns det inte någon mera elefant.

LILLA SPINDELN

Imse vimse spindel

klättra' upp för trå'n.

Ner faller regnet

spolar spindeln bort.

Upp stiger solen,

torkar bort allt regn.

Imse vimse spindel

klättra' upp igen!

EN LITEN BÅT

 

En liten båt blir ofta våt

om magen när det stänker.

En liten båt blir ofta våt

om magen när det stänker.

Jag undrar vad den tänker.

Den tänker att i böljan blå,

där simmar små, små fiskar.

Den tänker att i böljan blå,

där simmar små, små fiskar.

Jag undrar vad de viskar.

De viskar att det finns en skatt

långt ned på havets botten.

De viskar att det finns en skatt

långt ned på havets botten.

Jag undrar vem som fått den.

Jo, det var jag när jag fick dig

 för du var den där skatten!

Jo, det var jag när jag fick dig

för du var den där skatten.

Och jag blev glad som katten!

MORMORS LILLA KRÅKA

 

Mormors lilla kråka skulle ut och åka,

ingen hade hon som körde.

Mormors lilla kråka skulle ut och åka,

ingen hade hon som körde.

Än slank hon hit,

än slank hon dit,

än slank hon ner i diket.

I ETT HUS

 

I ett hus vi skogens slut,

liten tomte tittar ut.

Haren skuttar fram så fort,

knackar på dess port.

Hjälp ack hjälp ack hjälp du mig

annars skjuter jägar´n mig.

Kom ja kom i stugan in, räck mig handen din.

 

EN LITEN APA

 

Tänk om jag hade en liten liten apa,

umpa, umpa, fallerallerej.

Tänk vad folket skulle stå och gapa,

umpa, umpa, fallerallerej.

 

Inte på mig men på min lilla apa,

umpa, umpa, fallerallerej.

Inte på mig men på min lilla apa,

umpa, umpa, fallerallerej.

VI HAMRAR OCH SPIKAR

 

Vi hamrar och spikar,

vi bygger en bil.

Vi sågar och gnider,

vi drar med en fil.

Vi målar och målar

med tjockt och med tunt.

Sen startar vi motorn

och bilen kör runt.

TUT TUT

BJÖRNEN SOVER

 

Björnen sover, björnen sover

i sitt lugna bo.

Han är inte farlig

bara man är varlig.

Men man kan dock,

men man kan dock

honom aldrig tro..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av crea-diem - 20 november 2010 11:21


                 Kärlek kan både vara underbart och vara ett helvete!! För några år sen så hjälpte jag alltid mina kill kompisar hur de skulle vara med sina tjejer och hur de skulle hantera sina partners i olika situationer och den ena skull...

Av crea-diem - 2 november 2010 19:57

Av crea-diem - 2 november 2010 13:14


       Kladdkaka    100 g Arla smör2 1/2 dl strösocker2 ägg1 1/2 dl vetemjöl4 msk kakao 2 tsk vaniljsockerGarnering:Florsocker   Gör så här:   1.Sätt ugnen på 175°. 2.Smält smöret i en kastrull. Lyft av kastrullen från plattan....

Av crea-diem - 2 november 2010 13:04


                             Fruktsallad    3 äpple 2 apelsin 1,5 banan 4 kiwi 1 pkt Jordgubbar 1 pkt gröna eller röda vindruvor 1 halv färsk ananas 1 pkt Hallon Vattenmelon Honungsmelon vispad grädde Gör så här:   1...

Presentation


Världens alla hörn!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kärleken övervinner allt


Ovido - Quiz & Flashcards